Öffnung des Englischunterrichts in der Grundschule

Cover: Waschk(2008): Öffnung des Englischunterrichts in der Grundschule.
Die hier vorliegende Studie geht der Frage nach, inwieweit Schülerinnen und Schülern auch im Englischunterricht der Grundschule mehr Eigenverantwortung und Freiheit eingeräumt werden kann.

E-Book: 39,00 €
 

Active vocabulary learning with electronic glosses

Cover: Lenders (2007): Active vocabulary learning with electronic glosses.
Vocabulary annotations on the margin of a text have been used for centuries to facilitate reading comprehension. In foreign language teaching, such glosses have also been used for teaching specific vocabulary. Since the advent of hypertext, glosses in electronic form have allowed for greater flexibility and interactivity.

Buch: 36,90

Applied Linguistics Approaches - Multilingualism

Cover:  Cölfen / ten Thije / Spiegel (Hg.)(2008): Multilingualism – Applied Linguistics Approaches
This collection of papers reflects a new generation of junior researchers in the field of applied linguistics. They met at the international conference in January 2007 in Groningen (the Netherlands).

Buch: 29,90

SDV Vol.35.1/2011: Zwischen Sozio- und Computerlinguistik

Cover: SDV 1/2011: Zwischen Sozio- und Computerlinguistik
SDV 2011, Heft 1 versammelt fünf Beiträge des 40. Treffens der "German Association of Applied Linguistics" (GAL) in Leipzig 2010. Die Beiträge zeigen unterschiedliche Ansätze einer interdisziplinären Kooperation von Sozio- und Computerlinguistik.

Buch: 29,00

SDV Vol.34.2/2010: Current Trends in Technology Enhanced Learning (TEL)

Cover: SDV 2/2010: Current Trends in Technology Enhanced Learning (TEL)
The aim of the present volume is to give an insight into the current trends in TEL, with a focus on language, namely language processing and language learning.

Buch: 29,00

SDV Vol.34.1/2010: Usability Aspects of Hypermedia Systems

Cover: SDV 1/2010: Usability von Hypermediasystemen
Die in diesem Heft zusammengestellten Beiträge beleuchten eine Reihe sehr unterschiedlicher Aspekte von Nutzungsqualität an konkreten Anwendungen und aus theoretischer Perspektive.

Buch: 29,00

SDV Vol.33.1-2/2009: Current Trends in Technology Enhanced Learning

Cover: SDV 1-2/2009
This volume grew out of a workshop on formal and experimental approaches to discourse particles and modal adverbs, held at the European Summer School in Logic, Language and Information (ESSLLI) 2008 in Hamburg.

Buch: 58,00

SDV Vol.32.2/2008: Standardisierung von Textarbeit

Cover SDV 2/2008: Standardisierung von Textarbeit
Die Gegenstände Text und Textarbeit werden auf unterschiedliche Weise verstanden und in unterschiedliche Kontexte eingeordnet. Mit dem vorliegenden Themenheft wird der Versuch gemacht, einige Aspekte dieser Unterschiede, aber auch mögliche Treffpunkte auszumachen.

Buch: 29,00

SDV Vol.32.1/2008: GLDV-Workshop „Datenbanktechnologien für hypermediale linguistische Anwendungen“

Cover: SDV 1/2008: GLDV-Workshop „Datenbanktechnologien für hypermediale linguistische Anwendungen“
Vorträge und Systemdemonstrationen des GLDV-Workshops „Datenbanktechnologien für hypermediale linguistische Anwendungen“: Die Beiträge zeigen deutlich, dass nach wie vor nicht alle Werkzeuge alle naheliegenden Erwartungen erfüllen und jedes Projekt eine sorgfältige Bestandsaufnahme der verfügbaren technischen Lösungen erfordert.

Buch: 29,00

SDV Vol.35.2/2011 und 36.1/2012: Formal approaches to discourse particles and modal adverbs

Cover: SDV Vol. 35.2/2011 und 36.1/2012: Formal approaches to discourse particles and modal adverbs
The articles presented in this volume are the proceedings of the fourth workshop on formal approaches to discourse particles and modal adverbs, which took place in Ljubljana in August 2011.

Buch: 58,00